ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ KORONA VİRÜS BİLGİLENDİRME VE UYGULAMA KOMİSYONU’NCA ALINAN KARARLAR

Üniversitemiz Korona Virüs Bilgilendirme ve Uygulama Komisyonu 18.03.2020 tarihli toplantısında alınan aşağıda verilen kararların birimlere duyurulmasına oy birliği ile karar verilmiştir.

1. Tüm birimlerde bulunan kafeterya, kantin, kütüphane, okuma salonu vb. hizmetinin ikinci bir karara kadar durdurulması,

2. Tüm birimlerimizde belirli periyodlarda dezenfekte işlemine  devam edilerek sıklaştırılması,

3. 18/03/2020 tarihinden itibaren tüm birimlerimizde (Dekan/Müdür makamları dahil) hijyen açısından cam/seramik vb. gibi bardak kullanımı sona erdirilerek kâğıt bardak kullanımına geçilmesi, hijyen kurallarına uyulması.

4. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Personel Daire Başkanlığı ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından YÖK duyurusunun 13. Maddesinde belirtilen personelin ve öğrencilerin iletişim ve takip sisteminin gözden geçirilerek güncellenmesi çalışmalarını yürütmesi ve çalışmanın sonucunun komisyonumuza bildirmesi,

5. Akademik ve idari birimlerde yapılması planlanan her türlü idari ve akademik toplantının mümkün mertebe iptal edilmesi veya ertelenmesi; zorunlu hallerde ise toplantıların iletişim araçları üzerinden yapılması,

6. Yurt dışından bulunan öğrencilerin ve personel ile bunların muhtemel dönüş tarihlerinin tespit edilmesi ve döndükten sonra 14 gün karantinaya alınması sürecinin ilgili idari birimlerce takip edilmesi,

7. İş akışı ve hizmetin gereği sık ziyaretçi alan çalışanların odalarına maske, dezenfektan seti, ıslak veya kolonyalı mendil, kolonya, alkollü dezenfektan, kâğıt havlu gibi temizlik malzemelerinin verilmesi. Tuvaletlerdeki sıvı sabunların daha sık kontrol edilmesi ve boş bırakılmaması,

8.Korona virüsten korunmayı içeren ve ilgili kamu kurumları ve /veya akademik kurumlarca hazırlanan video, slayt, afiş, broşür gibi materyallerin bütün dijital ortamlarımızda yayımlanması,

9.Her düzeyde çalışanımızın konuyu hafife alan ve/veya panik yaratan yorum ve değerlendirmelerden imtina etmesi,

10. Konuyla ilgili bilgilerin bulunabileceği ulusal/uluslararası elektronik kaynakların linklerinin bir mesajla/eposta ile bütün personele ve öğrencilere gönderilmesi,

11.Kampüse yolcu taşıyan araçların hijyen durumlarının değerlendirilmesi ve gerekirse sürücülerin eğitilmesi hususunda ilgili taraflardan talepte bulunulması.

12.YÖK duyurusunun 2. maddesinde yer alan okul öncesi ve ilkokulda çocuğu bulunan bayan akademik, idari ve destek hizmetleri personelinin yıllık izin taleplerinin karşılanması, yıllık izin hakkı bulunmayanlar için mazeret izini kullanma talebinin, hizmetlerin yürütülmesi durumu dikkate alınarak, birim amirleri tarafından değerlendirilmesi.

13. YÖK duyurusunun 4. maddesi gereğince tüm eğitim-öğretim, akademik değişim programları, sosyal ve kültürel faaliyetler, spor müsabakaları; çeşitli kapsamdaki, akademik veya idari personel ya da öğrenci katılımlı bütün yurtdışı faaliyetlerinin (önceden planlanmış olanlar dahil) ikinci bir duyuruya kadar iptal edilmesi ya da ertelenmesi kararları alınmıştır.

 

 

Corona Virüs Bilgilendirme Notuna Erişmek İçin Tıklayınız

Yükseköğretim Kurumlarında Alınacak Tedbirlere İlişkin Önerilere Erişmek İçin Tıklayınız

Yurtiçi Kaynaklar: 

https://www.seyahatsagligi.gov.tr

https://grip.gov.tr/tr/

https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/bulasici-hastaliklar/2019-n-cov.html

Uluslararası Kaynaklar: 

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nCoV/index.html

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/events-as-they-happen

https://experience.arcgis.com/experience/685d0ace521648f8a5beeeee1b9125cd"

Yayın Tarihi: 18.3.2020
Okunma Sayısı: 6009
Yayınlayan: MEDYAMER