KİŞİSEL BİLGİLER
Ferdi AKBIYIK
Adı Soyadı Dr. Öğr. Üyesi Ferdi AKBIYIK
Birimi Sütçüler Prof. Dr. Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu
Bölüm Finans-Bankacılık Ve Sigortacılık Bölüm Başkanlığı
Ana Bilim Dalı Maliye
Telefon 2463512900
E-Posta ferdiakbiyik@isparta.edu.tr
Kişisel Web Sayfası
Yöksis AkademikYöksis akademik
Bilgilerinizi Personel Bilgi Sistemi'nden (PBS) düzenleyebilirsiniz.
ÖĞRENİM BİLGİLERİ
Lisans SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 1.7.2010
Yüksek Lisans SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME 12.3.2014
Doktora SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME (DR) 21.8.2019
YAYINLAR
Sayfada gösterilen bütün veriler YÖK Akademik Bilgi Sisteminden getirilmektedir.YÖK Akademik Bilgi Sistemine girilen veriler 24 saat aralıklarla senkronize edilmektedir. Sayfada gösterilen veriler ile ilgili sorularınız, istekleriniz ve hatalı gösterimler için destek@isparta.edu.tr adresine mail göndererek iletişime geçebilirsiniz.

  • Alanında, uluslararası yayınlanan özgün bilimsel kitapta bölüm ve ünite yazarlığı
  • 1ÇAĞLAR N., AKBIYIK F. (2023). Kamu Kurumlarında Sosyal Medya Kurumların Sosyal Medya Uygulama Örnekleriyle. Ankara, (pp. 43-60). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • 2AKBIYIK F. (2023). The Changing Face of Social Sciences and Humanities: Strategic Approaches. Klaipeda, (pp. 77-108). SRA Academic Publishing.
  • 3ÇAĞLAR N., AKBIYIK F. (2022). Competitiveness-Quality-Performance: Academic Studies from the Business World. Klaipeda, (pp. 1-30). SRA Academic Publishing.
  • 4AKBIYIK F., ÇAĞLAR N. (2022). BİR BAŞKA YÖNETİM MÜMKÜN MÜ?. (pp. 58-83). Detay Yayıncılık.
    • Alanında, uluslararası yayınlanan makale, kitap bölümü ve karar tahlili çevirisi
    • 1TÜFEKCİ Ö. K., AKBIYIK F. (2023). Pazarlama Araştırmaları Bir Uygulamalı Yönelim. ANKARA, (pp. 208-239). PALME YAYINEVİ.
      • Alanında, ulusal yayınlanan diğer tür kitaplarda bölüm ve ünite yazarlığı
      • 1AKBIYIK F. (2023). İletişim Ansiklopedisi. İletişim ve Toplum Araştırmaları Merkezi Derneği.
      • 2AKBIYIK F. (2023). İletişim Ansiklopedisi. İletişim ve Toplum Araştırmaları Merkezi Derneği.
      • 3AKBIYIK F. (2023). İletişim Ansiklopedisi. İletişim ve Toplum Araştırmaları Merkezi Derneği.
        • Alanında uluslararası yayınlanan özgün bilimsel kitap
        • 1AKBIYIK F. (2020). Helal Gıda ve Tüketici Davranışları-Helal Sertifika Algısının Satın Alma Tarzıyla İlişkisi. Konya, Çizgi Kitabevi Yayınları.
          • SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan Uluslararası dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
          • 1KILIÇER M., AKBIYIK F. (2025). EEG Analysis of Anticipation Emotion in Digital Game Commercials: A Comprehensive Examination of PUBG Commercials. Journal of Current Researches on Social Science, 15, 11-28.https://doi.org/10.26579/jocress.15.1.2
          • 2TÜFEKCİ Ö. K., AKBIYIK F. (2025). Ekoturizm Farkındalığı Üzerine Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi, 8, 29-40.https://doi.org/10.71445/umbd.1648678
          • 3TÜFEKCİ Ö. K., AKBIYIK F. (2024). Destinasyon İlhamı Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması: Bir Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışması. International Journal of Global Tourism Research, 8, 155-168.
          • 4AKBIYIK F., ÇAĞLAR N. (2023). Evaluating The Perception of Marketing Communication in Political Marketing from A Generational Perspective. Journal of Vocational and Social Sciences of Turkey, 5, 25-39.https://doi.org/10.46236/jovosst.1296160
          • 5TÜFEKCİ Ö. K., AKBIYIK F. (2023). Investigation of Images on Social Media with EEG during the Covid-19 Pandemic. Journal of Current Research on Business and Economics (JoCReBE), 13, 119-150.https://doi.org/10.26579/jocrebe.13.1.8
          • 6AKBIYIK F. (2020). A Research on the Determination of Religious Orientations of Consumers. Journal of Management, Economic and Marketing Research, 4, 198-219.https://doi.org/10.29226/TR1001.2020.201.
          • 7AKBIYIK F. (2020). A study to determine the relationship between consumers’ perceptions of halal certificates and their religious orientations. Journal of Management Marketing and Logistics, 7, 183-201.https://doi.org/DOI: 10.17261/Pressacademia.2020.1332
          • 8ANDAÇ A., AKBIYIK F., Karkar A. (2016). Customer Satisfaction Factor in Digital Content Marketing: Isparta Province as an Example. International Journal of Social Science Studies, 4, 124-135.
          • 9AKBIYIK F., EROGLU A. H. (2016). A Study to Determine Consumers’ Attitudes, Expectations and Perceptions for Halal Certified Products: Isparta Province as an Example. International Journal of Social Science Studies, 4, 56-68.
          • 10AKBIYIK F., EROGLU A. H. (2014). The impact of local political applications on voter choices. Review of Applied Socio-Economic Research, 7, 5-15.
          • 11TURHAN G., AKSÖZ Ş. H., AKBIYIK F. (2013). Milestones In Turkey’s Long Way To European Union Membership. Mediterranean Journal of Social Sciences, 4, 781-783.https://doi.org/10.36941/mjss
            • SCI, SSCI ve AHCI dışındaki indeks ve özler tarafından taranan Ulusal dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
            • 1AKBIYIK F. (2025). The Impact of Guerrilla Marketing on Perception of Marketing Innovation and Brand Trust. Alanya Akademik Bakış, 9, 159-174.https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.1522783
            • 2AKBIYIK F. (2024). Examining The Mediating Effect of Brand Equity and E-WOMM on the Influence of Consumer Cultural Ethnocentrism on Perception of Perfectionism: Research on TOGG. Journal of Anatolian Cultural Research (JANCR), 8, 498-519.
            • 3AKBIYIK F. (2024). The Mediating Role of Social Media Marketing on the Effect of Green Consumption Perception on Sustainable Consumption. Third Sector Social Economic Review, 59, 2809-2830.https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.24.11.2493
            • 4ÇAĞLAR N., AKBIYIK F. (2023). The Impact of Political Marketing Perception on Political Participation. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 11, 919-953.https://doi.org/10.19145/e-gifder.1283661
            • 5AKBIYIK F., ÇAĞLAR N. (2022). Research on Determining the Purchasing Styles of Working Women and Housewives. International Journal of Eurasia Social Sciences, 13, 501-521.https://doi.org/10.35826/ijoess.3129
            • 6AKBIYIK F. (2021). A Research on Determining the Relationship Between Consumers' Purchasing Styles and Their Religious Orientations. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 14, 31-59.https://doi.org/10.15659/ppad.14.2.252
            • 7ANDAÇ A., AKBIYIK F. (2016). Siyasal Pazarlama Açısından Sosyal Medya Kullanımı: Isparta İli Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21, 893-905.
              • SCI, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar dışındaki makale
              • 1TÜFEKCİ Ö. K., AKBIYIK F. (2023). Conceptual Level Strategy Recommendations for Understanding Marketing Communication Efforts in Digital Consumption Culture with Neuroscience Technique. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10, 1691-1704.https://doi.org/10.30798/makuiibf.1282255
                • Uluslararası toplantıda sunularak özet metin olarak yayımlanan bildiri
                • 1KILIÇER M., AKBIYIK F., TÜFEKCİ Ö. K. (2024). Measuring the Effectiveness of Commercials Used in the Marketing of Digital Games with the EEG Technique: The Case of PUBG. 15th International Conference on Economics, Business and Management (ICEBM 2024), Aralık 6, Osaka.
                • 2AKÇIL A. Ç., TÜFEKCİ Ö. K., AKBIYIK F. (2024). Development of Lavender Tourism in Turkey through Experiential Marketing: An Experimental Research Based on Neurotourism in Kuyucak. 15th International Conference on Economics, Business and Management (ICEBM 2024), Aralık 6, Osaka.
                • 3AKBIYIK F. (2023). Digitalization in Consumption: A General Assessment on the Contribution of Neuroscientific Techniques to Digital Consumption. 6th International Conference on Pure Sciences and Agricultural Sciences (ICPAS), Temmuz 19-22, Antalya.
                • 4AKBIYIK F. (2023). Principles, Strategies and Methods in Digital Content Marketing. 6th International Conference on Pure Sciences and Agricultural Sciences (ICPAS), Temmuz 19-22, Antalya.
                • 5ÇAĞLAR N., AKBIYIK F. (2023). Qualitative Research on Specifing The Social Media Usage Degrees of Woman Entrepreneurs. The 5th International Congress on Multidisciplinary Social Sciences, Mayıs 21.
                • 6AKBIYIK F. (2023). Dijital Tüketim Ekseninde Nöropazarlama . 7 th International Congress of Eurasian Social Sciences, Nisan 27, muğla.
                • 7AKBIYIK F. (2023). Social Media Use of Woman Entrepreneurs: A Swot Analysis. 9 th International Conference on Multidisciplinary Sciences (9 th icomus), Nisan 24.
                • 8AKBIYIK F., TÜFEKCİ Ö. K. (2023). Dijital Tüketim Kültüründeki Pazarlama İletişimi Çabalarını Nörobilim Teknikleriyle Anlayabilmeye Yönelik Kavramsal Düzeyde Strateji Önerileri. The International Symposium on Communication and Technology with its Philosophical Dimensions (ISCT-PHD), Ocak 14.
                • 9AKBIYIK F., TÜFEKCİ Ö. K. (2023). Siyasal İletişim ve Siyasal Pazarlamaya Nörobilim Katkısı: Nöropolitik Araştırmaların Kapsamı, Yapısı ve Geleceği. The International Symposium on Communication and Technology with its Philosophical Dimensions (ISCT-PHD), Ocak 14.
                • 10ÇAĞLAR N., AKBIYIK F. (2022). Research to Determine the Relationship Between Women’s Purchase Styles and Their Demographic Characteristics. 3. Global Research on Multidisciplinary Sciences (3. GloRMuS), Temmuz 4.
                  • Uluslararası toplantıda sunularak tam metin olarak yayımlanan bildiri
                  • 1TÜFEKCİ Ö. K., Vela F., AKBIYIK F., Sinaj Z. (2024). Management of Digital Cooperatives and the Digital Transformation of Cooperative Markets in the Process of Digitization. 26. MİLLETLERARASI TÜRK KOOPERATİFÇİLİK KONGRESİ, Eylül 24-26, Madrid.
                  • 2TÜFEKCİ Ö. K., GOIS C., AKBIYIK F. (2024). An Ecotourism-Focused Proposal for the Sustainability-Based Growth of Cooperatives: The Ecotourism Cooperative Model. 26. MİLLETLERARASI TÜRK KOOPERATİFÇİLİK KONGRESİ, Eylül 24-26, Madrid.
                  • 3TÜFEKCİ Ö. K., AKBIYIK F. (2024). Reliability and validity study of the Ecotourism Scale. 10th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Temmuz 26-28, Antalya.
                  • 4AKBIYIK F., TÜFEKCİ Ö. K. (2024). The effect of digital games and technology acceptance model on consumption habits. 10th International Conference on Multidisciplinary Sciences, Temmuz 26-28, Antalya.
                  • 5AKBIYIK F., TÜFEKCİ Ö. K. (2024). Content Marketing Applications with Neuroscience Techniques. 5 th Global Research on Multidisciplinary Sciences, Mart 4-6, Vaduz.
                  • 6KILIÇER M., AKBIYIK F. (2024). Consumer Behaviors and Neuroscience: Basic Concepts. 5 th Global Research on Multidisciplinary Sciences, Mart 4-6, Vaduz.
                  • 7KILIÇER M., AKBIYIK F. (2023). The New Era in Advertising: A General Evaluation of Advertisements Analyzed for Effectiveness Through EEG and Eye Tracking Methods. Global Research on Multidisciplinary Sciences, Eylül 16-17, Ankara.
                  • 8AKBIYIK F., ÇAĞLAR N. (2022). Determination of Perceptions of Leadership Traits and Country Problems to Female Voters According to Generations. 15th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education (15th ICoSReSSE) 2022, Kasım 1-4, 206-215.
                    • Alanında uluslararası yayımlanan kitap editörlüğü
                    • 1TÜFEKCİ Ö. K., AKBIYIK F. (2024). Sosyal İnovasyon Temelli Diyalektik Araştırmalar. SRA Academic Publishing.
                    • 2AKBIYIK F. (2023). The Changing Face of Social Sciences and Humanities: Strategic Approaches . SRA Academic Publishing.
                    • 3AKBIYIK F. (2023). Sanata, Felsefeye ve Sosyal Bilimlere Diyalektik Yaklaşımlar. SRA Academic Publishing.
                    • 4AKBIYIK F. (2022). Components and Solutions of Social Science Research. SRA Academic Publishing.
                      • Akademik Görevler
                      • 1Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi/Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu/Finans Bankacılık Ve Sigortacılık Bölümü/Maliye Pr./ Doktor Öğretim Üyesi (2022-...)
                      • 2Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi/Sütçüler Prof.Dr.Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu/ Öğretim Görevlisi (2012-...)
                        • Verdiği Dersler
                        • 1Advertising
                        • 2Bankacılık Ve Sigortacılık
                        • 3Bilimsel Araştırma Yöntemleri
                        • 4Consumer Behavior
                        • 5Digital Marketing
                        • 6E-Ticaret
                        • 7Genel İşletme 1
                        • 8Genel İşletme 2
                        • 9Global Marketing
                        • 10İşletme Yönetimi 1
                        • 11İşletme Yönetimi 2
                        • 12Marketing
                        • 13Marketing I
                        • 14Marketing Iı
                        • 15Müşteri İlişkileri Yönetimi
                        • 16Pazarlama
                        • 17Seminer
                        • 18Uluslararası Pazarlama
                        • 19Uluslararası Tüketici Davranışları